8/02/2016

令人成長也令人心醉的一年! What an enchanting year!

開始打這篇網誌前,先寫篇小道歉文......
這幾個禮拜因為慕尼黑和柏林同志遊行的關係,照片堆積如山,
只好等所有照片整理好後,再一同寫成另一篇文章,敬請期待!
這禮拜,就先請大家讀篇閃光文吧!哈哈!

Before getting start with this article, I would like to say sorry first...
Because of the pride parades in Munich and Berlin, there are too many photos to be organized, before they could be actually presented... There will be a new article for the parades of these two cities later!
This week, I guess you are stuck with this showing off text! Haha!

七月三十日,這一天是阿旭獅的生日,也是我們的週年紀念日。
為了不愧對小緯兔之名,我甚至兩個多月前就開始籌備禮物了!
(在此感謝飛龍大大,遠從台灣帶了近一公斤的貨品回來!)

July 30th, it's not only Lion Xu's birthday, but also our anniversary.
As his rabbit Wei, I even started to prepare these gifts two months ago!

身為台灣兔的另一半,自然要學繁體字啊!
As the better half of a taiwanese rabbit, it's a must to learn the traditional characters!
圖片來源:自行攝影
兔媽特地寄了兔子環保筷組來。
Rabbit's mom sent a set of chop sticks as present.
圖片來源:自行攝影
還有我另外送的星戰鑰匙圈。
Another present from me: Darth Vader.
圖片來源:自行攝影



圖片來源:自行攝影
這一年來,我們經歷了很多,從熱戀到磨合期,再從磨合到穩定階段。
不但一起過了兩邊的許多節慶,如:我的第一隻聖誕烤鵝和他的第一份年節紅包,還造訪了親家(他的第一次台灣之旅還有我第一次的探親柏林行),更是一同經歷了雙方的人生起伏。和他一路走來,我學會了抬頭挺胸,也學會了為自己的權益奮鬥,更學會了如何付出。
回顧一年前的我,如今,我有更多的勇氣,去做更多的事。

This year, we've been through more than we expected,
not only celebrating all these taiwanese and german festivals, like my first X'mas goose and his first red envelope, visiting families from both sides (like his first Taiwan-Journey and our familial visit in Berlin), but also experiencing all of those highs and lows in our lives together.
With him, I've learned how to walk confidently, how to fight for my own rights, and how to give, unconditionally.
Comparing to the Massimo one year ago, right now, I do have more courages to do more things.


圖片來源:自行攝影

他的肩膀,是我徬徨無助時的依靠,
他的胸膛,是我尋求慰藉時的小窩;
他的話語,是我力爭上游時的強心劑,
他的笑容,是我活出自信時的原動力。
多虧有他,這一天,我也跟著再長大了些。

His shoulder is where I can rely on,
when I feel helpless;
his chest is where I can seek consolation,
when I feel down;
his words are the shots in my arm,
which help me to become a better person;
his smile is the power, 
which helps me to find my own path.
Thanks to him, I've also grown up a little bit more with him on his birthday.

圖片來源:自行攝影
我最親愛的獅子,就像我卡片裡寫得密密麻麻的千言萬語,
我對你的愛,永遠沒有熄滅的一天。
與你一起度過的每分每秒,都讓我更加珍惜,也更期待接下來我們共享的每一天。

My dearest lion, just like those thousands of words in that card,
my love to you will never end.
Every second I spent with you, makes me cherish each day to come even more, which we are going to share together in the future.

我愛你
你的小緯兔

I love you
Your rabbit Wei

3 則留言:

  1. 祝福你們:
    永遠幸福快樂,健康平安
    處處有溫柔,互相體貼溝通
    為另一半著想但不受委屈喔!
    非常愛你們,想你們!

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝妳的祝福!在台灣的你們也要快樂幸福喔!

      刪除
  2. 網誌管理員已經移除這則留言。

    回覆刪除